A Flottakezelés olyan tevékenység, ami teljes körűen átfogja a gépkocsik üzemeltetésével kapcsolatosan előforduló feladatokat. A flottakezelő munkája már gépjárműpark összeállításával elkezdődik, majd a biztosítások, adók kezelésével, illetve egyéb adminisztrációs feladatokkal bővül, s az igen színes, napi üzemeltetési kihívások lekezelésében teljesedik ki. Ide tartozik gyakorlatilag minden létező, a gépkocsikkal összefüggően felmerülő feladat elvégzése:
A flottakezelő akkor végzi jól a feladatát, ha a gépkocsik üzemeltetésével kapcsolatosan jelentkező terheket sikerül átvállalnia a bérlőtől, megteremtve ezzel a gondtalan autózás élményét. A flottakezelés egy olyan „szerencsés termék”, ahol a kényelmi szempontok mellett objektív gazdasági előnyök is felsorakoznak. Megvalósul a gépkocsi fenntartási költségeinek közvetlen és közvetett csökkenése, igénybevételével többszintű adómegtakarítás érhető el, tervezhető jövőt, kiszámíthatóságot biztosít, valamint az élőmunka ráfordítás csökkenését is eredményezi.
Flottakezelés előnyei
A flottakezelés előnyeiről több megközelítésben is olvashatunk szakmai tanulmányokban, népszerűsítő kiadványokban és honlapokon. Ezek a mutatók több szempontból is csoportosíthatók, mindegyiknek megvan a maga logikája, felépítése. Megpróbáljuk a lényeges elemeket „egybegyúrva” bemutatni, s alátámasztani azt a kijelentést, miszerint ez a konstrukció a gépjármű üzemeltetés egyik legoptimálisabb módja.
Gondtalan autózás - költségmegtakarítással
A konstrukció előnyeinek legjobb indikátora a költségek csökkenése:
A flottakezelő munkatársai a gépkocsi flotta összeállításától kezdődően szakmai segítséget nyújtanak az üzemeltetés során jelentkező problémák leküzdésére. Optimalizálják az üzemeltetési folyamatokat, és a piacon fellelhető alternatív lehetőségeket is figyelembe véve megkeresik a költséghatékony megoldásokat. A flottakezelő feladata és felelőssége nem a kocsi megvételekor kezdődik. Az üzemeltetési tapasztalatokra, tudásra már a flotta összeállításakor nagy szükség van, hiszen a költségek optimalizálása már a márka, az adott típus, motorizáltság, stb. kiválasztásakor megindul.
Jelentős adómegtakaritás
A flottakezelési konstrukcióval több szintű adómegtakarítás érhető el:
Amiben segíthetünk - szolgáltatásaink
Gépjármű flotta kialakítás, beszerzés, tanácsadás, üzembe helyezés
A flottakezelő feladata már a gépjárművek kiválasztásakor, a flotta összeállításakor felelősen elkezdődik. A megszerzett szakmai, üzemeltetési tapasztalatokra alapozva a bérlővel közösen alakítja ki az autóparkot, majd megkeresi a legkedvezőbb beszerzési forrást, lebonyolítja az üzembe helyezést, megköti a biztosításokat, majd átadja a gépkocsit a használónak. A flottakezelőnek kötelező előre gondolkodni, ugyanis egyáltalán nem biztos, hogy egy akciósan beszerezhető, olcsóbb árfekvésű, kategória azonos gépkocsi üzemeltetési költségei alacsonyabbak is. A Mobil Credit Kft., mint nagybani vásárló, komoly mennyiségi kedvezményekkel bír, amit transzparens módon átad partnereinek.
Biztosítás
A Mobil Credit Kft. teljes körűen eljár a bérelt gépjárművek biztosítási ügyintézése során. Megköti a KGFB, a CASCO, a baleset– és poggyászbiztosításokat, megfizeti a baleseti adót, s ezeket a futamidő alatt fenntartja, kezeli. Káresemény esetén segítséget nyújt a helyszíni eljárásban (rendőri intézkedés, nyomtatványok kitöltése, fotók készítése, stb.) , majd közreműködik a biztosítóval történő kárügyintézésben, vitás kérdések rendezésében, valamint koordinálja a gépkocsik helyreállítását.
Szerviz és üzemeltetés
A Mobil Credit Kft. az országos lefedettséget biztosító szerződött partnerein keresztül teljes körűen koordinálja, ellenőrzi az autóparkkal kapcsolatos, gyártó által előírt kötelező és egyéb eseti szervizelési, karbantartási, valamint a káresemények utáni helyreállítási munkákat.
Gumiabroncs management
Az évszaknak és a biztonságos közlekedés szabályainak, illetve az ügyfelek egyedi igényeinek megfelelő gumiabroncsokkal kerülnek ellátásra a gépkocsik a szerződésben meghatározott futamidőhöz és futásteljesítményhez igazodva.
Assistance szolgáltatás
A folyamatos haladás biztosítását szolgálja napi 24 órában. Esetleges meghibásodás esetén a flottakezelő megszervezi a segítségnyújtást, a meghibásodott gépkocsi és az utasok elszállítását, s a javítást, megkímélve ezzel a gépkocsi használóját a kényelmetlen ügyintézéstől.
Csere gépkocsi
Amennyiben a gépkocsi a rendeltetésszerű használat során meghibásodik, megsérül és 24 órát meghaladóan használhatatlanná válik, akkor lehetőség van csere gépkocsi igénybevételére. A szolgáltatásunk lehetővé teszi, hogy a bérlők a gépkocsi meghibásodása miatt ne essenek ki a napi munkavégzésből, munkájukat folyamatosan el tudják látni.
Rent a Car
Az egyéb rövid távú bérlői igények kiszolgálását biztosítja ez a szolgáltatás. Segítséget jelent pl. az idénymunkák lebonyolításában, szolgálja próbaidős munkatársak, időszakos vendégek gépjárművel történő ellátását, s kisegíti átmenetileg az adott vállalkozást a megrendelt gépkocsik beérkezéséig.
Hozom-viszem szolgáltatás
Ütemezett szerviz-, illetve karbantartási munkálatok, gumicserék alkalmával egyeztetett időpontban és helyen munkatársunk a bérbevevő telephelyéről elszállítja a bérelt gépjárművet a beavatkozást végző szakszervizbe, majd a munkálatok befejezése után visszajuttatja azt a bérbevevő telephelyére, ezzel is erősítve a bérleti konstrukció által nyújtott komfortot, kényelmet.
Flottamanagement
A Mobil Credit Kft. az ügyfelek igényei szerinti kimutatásokat készít az üzemeltetés folyamán rögzített adatokból, melyet egyeztetett rendszerességgel és tartalommal elektronikus formában küld meg a bérlőknek. Minden gépkocsi használó dedikált kapcsolattartót kap, aki a kapocs szerepét betöltve szolgálja ki az ügyfelek igényeit, szervezi teljes körűen az autók üzemeltetését a szervízeléstől a biztosítási események kezeléséig, munkája kiterjed a hatóságokkal történő kapcsolattartásra is.
Üzemanyagkártya
A bérlő által kiválasztott üzemanyag forgalmazó töltőállomásain kényelmes felhasználást, készpénzmentes fizetést biztosít a gépkocsi használójának. A kártya használata rendkívül egyszerű, a kártyával igénybe vehető szolgáltatások felhasználóként egyedileg beállíthatók.
Mobil autóüveg javítás
A flottakezelési szolgáltatást igénybe vevők kényelmét, komfortját, a használatból való kiesés minimalizálását hivatott szolgálni. Szerződött partnereink munkatársai az ország területén bárhová kiszállnak, ahol speciális anyagok alkalmazásával a helyszínen, szinte nyomtalanul eltüntetik a kisebb kavicsfelverődések nyomait, illetve egyórás száradási idővel kicserélik a szélvédőt. A művelettel egyidejűleg a kárfelvételre is sor kerül.
Hatósági ügyintézés
A gépjárművek használatát a jogszabályok, rendeletek egész sora szabályozza. Azonnal szembesülünk velük, ha pl. egy szélvédő csere miatt pótolni kell a regisztrációs matricát, a forgalmi engedélyt, az elveszett rendszámot, vagy a parkolási engedély megszerzése érdekében üzembentartói bejegyzésre van szükség, esetenként pedig a közlekedési szabályok be nem tartása miatt szükséges az ügyintézés. Ezen folyamatok gördülékeny bonyolítása is a flottakezelő feladata.
GPS alapú nyomkövetés
Igény szerint választható, rendkívül sokrétű, egyéni igényekhez igazítható szolgáltatás.
Alkalmas a gépjárművek műholdas helymeghatározására és on-line nyomon követésére. A rögzített közlekedési adatok PDF és Excel formátumban letölthetőek, széles körű kimutatási, kiértékelési lehetősséget biztosítva: menetlevél funkció, céges és magánjármű használat elkülönítés, üzemanyag és sebesség grafikonok, stb.