GYIK
 
?
Mi az a flottakezelés?
Nagyon egyszerűen fogalmazva egy olyan bérleti (operatív lízing) szerződés, ami magába foglalja a gépkocsi összes üzemeltetési költségét is. (biztosítások, adók, kötelező és eseti szervizek, gumiabroncsok, fékek, műszaki vizsga, autópálya matrica, egyéb kényelmi szolgáltatások, mint a hozom-viszem, sofőrszolgálat, stb.) A mindennapi feladatok forgatagában észre sem vesszük, mennyi időt von el az adott gazdálkodási egység tevékenységétől a gépkocsikkal kapcsolatos feladatok elvégzése, problémák elhárítása. Az egyik héten még kötelező szervizbe kell vinni a kocsit, azt követően az elkopott gumikat kell cserélni, közben valami hangot hallunk a motortérből, azt kellene kivizsgálni, ne adj’ isten érkezik egy gyorshajtási bírság, s ez még nem a teljes paletta, hiszen fizetni kell a biztosítást, az adókat, az üzemanyagot, le kell könyvelni a felmerült költségek számláit, stb-stb. Egy nagyobb darabszámú flotta esetén ezek a feladatok hatványozottan fordulnak elő, valamelyik gépkocsival mindig van tennivaló, s ilyenkor elkerülhetetlen egy felelős munkatárs beállítása. Ezt a lépést lehet kiváltani egy „külsős munkatárssal”, egy flottakezelővel, aki minden üzemeltetéssel kapcsolatos feladatot átvállal, koordinál, bonyolít. Az így felszabadult erőforrások az adott társaság tevékenységének szolgálatába állíthatók, csoportosíthatók át.
 
?
Egy autóra érdemes egyáltalán flottakezelési ajánlatot kérni?
Ha több autóra érdemes, miért ne lenne egyetlen autónál is helyes döntés...?! Minden flottakezelő nagy árkedvezményt élvez, ami ugyanúgy megjelenik 1 autó díjaiban is. Ugyanazon mennyiségi kedvezmények jutnak érvényre mind az üzemeltetési költségekben, mind a biztosítások díjában, de igaz gumiabroncs vásárláskor is. Nem mindegy, hogy egy adott problémával egyedi ügyfélként keresünk fel egy szervizet, vagy a flottakezelő megrendelése alapján jelentkezünk egy partner szervizben. Miért fizetnénk olyan „ötletes” tételeket ki, mint az átvételi költségek, próbaút, ablakmosó feltöltés aranyáron, stb., ha ezt meg lehet spórolni? Véleményünk szerint óriási hiba, ha valaki nem kér ajánlatot 1 db gépkocsi üzembe állításakor is, hiszen a flottakezelő nagybani szerepének köszönhetően minden költsége csökken, adminisztrációs terhei megszűnnek az adott autóra vonatkozóan, havonta 1 utalással rendezett a kocsi minden költsége (biztosítások, adók, üzemeltetés), nem jelent likviditási problémát az ügylet megindítása, s még sorolható az összes előny 1 kocsi esetén is, ami a flottakezelés mellett szól. A flottakezelő 1 kocsinál is nettó vételárból indítja a kalkulációját, s a fizetett díjak ÁFA-ja az üzleti használat alapján visszaigényelhetővé válik. Részletes leírásért, kérem kattintson! TOVÁBB >>>
 
?
Készpénzes vásárlás, Hitel, Lízing vagy Tartós bérlet?
 
?
Állandó dilemma a külföldről behozott, használt álomautó és a hazai beszerzés választása. Kezelnek-e a bérlő által külföldön kiválasztott gépkocsit?
Társaságunk - a flottakezelők többségéhez hasonlóan - a hazai beszerzéseket preferálja. Azon túl, hogy erősítjük a magyar gazdaság szereplőit, s ezzel adóforintokat juttatunk a „közös kasszába”, más objektív tényeket is figyelembe kell venni. Európa országaiban eltérőek a garanciális feltételek. Németországban pl. 2 év garancia jár az autókhoz, ezzel szemben a magyarországi értékesítések esetén a gyártó és/vagy az importőr hosszabb garanciális védettséget biztosít. (van akár 7 éves garanciális időszak is) Az is tény, hogy a használtautó piac általánosan nem „ismeri” a flottakedvezmény intézményét, ezért ugyanazon az áron vásárol mindenki, így van ez külföldön is. Ezzel szemben a hazai vásárlások során a flottakezelők, mint nagybani vásárlók, komoly mértékű árkedvezményeket kapnak, melyeket átadnak a bérlőik részére. Azt is bele kell rakni a mérleg serpenyőjébe, hogy a külföldi vásárlások a kiutazás, hazaszállítás, belföldiesítés miatt magasabb költségekkel járnak. Van sajnos még egy tényező, amiről a tapasztalatok miatt szükséges említést tenni. A vásárlást megelőző időszakra nem minden esetben bírunk megfelelő információval a gépkocsi előéletéről, ezen belül a használat módjára, az üzemeltetés során a megvásárlásig bekövetkezett eseményekre, a futásteljesítményre vonatkozóan, ami okoz némi bizonytalanságot. Összegezve az elhangzottakat, minden esetben érdemes megvizsgálni, hogy mit kapunk a pénzünkért itthon és külföldön. Az esetek többségében a kedvezőbb beszerzési ár, a hosszabb garanciális védettség, az alacsonyabb járulékos költségek és az előélet biztonsága a hazai beszerzést erősíti.
 
?
Használt autót is lehet bérelni?
A használt autók többségénél nincs meg az az előny, hogy a vételáruk ÁFA-t is tartalmaz, ezért ezek a vásárlások „27 %-kal” drágábbak a flottakezelő részére. Természetesen mindig vannak saját autóink, melyeket a mindenkori készlet figyelembe vételével bérbe tudunk adni. Ezeket az autókat a Mobil Credit Kft. vásárolta újként, kiváló esztétikai és műszaki állapotban vannak. Olvassa el az előző kérdésre adott választ is Részletes leírásért, kérem kattintson! TOVÁBB >>>
 
?
0-val is lehet?
Van rá lehetőség, általánosan alkalmazott az egyenletes díjfizetés, ahol gyakorlatilag a használattal arányosan kell megfizetni a díjakat. Ilyen esetekben egyedileg minősítjük az ügyletet, s az ügyfelet, többek között figyelembe vesszük a bérelni kívánt gépkocsi vételárát, a futásteljesítményt, s a futamidőt is.
 
?
Bérlőként megvehetem a futamidő végén a bérelt gépkocsit?
Maga a konstrukció egy szolgáltatás (nem termékértékesítés), ami a gépkocsi használatának ellenérték megfizetése melletti átengedéséről szól. A felek közös szándéka a szolgáltatás nyújtása, illetve annak igénybe vétele, nem a vásárlás. A bérlő a jogviszony végén nem szerez tulajdonjogot.
 
?
Milyen típusú járműveknél igényelhetem vissza a bérleti díj ÁFÁ-ját?
Az ÁFA tv. mind a személy, mind a tehergépkocsik esetében lehetőséget biztosít a bérleti díj ÁFA-jának visszaigénylésére. A személygépkocsik esetében az ÁFA visszaigénylésére viszont a dokumentált üzleti használat arányában van lehetőség. Mivel a bérleti díj a finanszírozás költségén felül tartalmazza a fenntartási, üzemeltetési költségeket is, így ezen költségtételek ÁFA-ja is visszaigényelhetővé válik (természetesen az üzleti célú használat arányában). Fentiek figyelembe vételével kijelenthető, hogy a személygépkocsik bérleti díjának ÁFA-ja akár 100%-ban is visszaigényelhető.
 
?
Mit jelent a maradványérték?
A gépjármű futamidő végére becsült piaci értéke, ami a kalkuláció alapjául szolgál, a Mobil Credit konstrukcióiban mindig FIX összeg! Érdemes odafigyelni ajánlatkéréskor, mert gyakori a változó maradványérték alkalmazása. A flottakezelési ajánlatok összehasonlítása nem egyszerű feladat, eltérőek a struktúrák, nem azonos az egyes szolgáltatások „műszaki tartalma”, éppen ezért célszerű olyan szolgáltatót választani, akinek az ajánlatából egyértelműen kiderül, hogy mi mennyibe kerül. A Mobil Credit Kft. ajánlataiban részletesen ki van munkálva minden egyes szolgáltatás tartalma, a karbantartási feladatokhoz még a felhasznált anyagok is feltüntetésre kerülnek (db, liter, stb.), így azt gondoljuk teljesen átlátható módon ajánljuk termékünket a nagyközönség számára.
 
?
A futamidő lejárta előtt visszaadható-e a gépjármű?
Amennyiben a szerződésben rögzített futamidő letelte előtt le kívánja leadni a bérelt gépjárművet - kollégáinkkal történt egyeztetést követően -, a jogviszony mindkét fél érdekeit szem előtt tartva megszüntethető. Erre vonatkozóan a szerződés konkrét iránymutatással bír.
 
?
Ki a jármű tulajdonosa és ki az üzemben tartó, illetve mit befolyásolnak ezek a jogviszonyok?
Tulajdonos a bérbeadó, üzembentartó lehet a bérbevevő is. Amennyiben a bérbevevő ---- valamilyen okból (pl. sárga villogó használata, egyedi rendszám) --- kéri az üzembentartói bejegyzést, úgy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (baleseti adó) és a cégautó adó (gépjárműadó) terheit a közvetlenül kell viselnie, neki kell bevallania, s folyamatosan megfizetnie. Ezek a tételek kikerülnek a bérleti szerződésből.
 
?
Milyen induló költséggel kell számolnom?
Konstrukciótól függően 0 és 40%-a közötti első befizetés választható, ami természetesen a bérleti díj része, s meghatározza a havonta fizetendő díjrészletek nagyságát.
 
?
Meghosszabbíthatom-e a futamidőt?
Mindkét fél gazdasági érdekeit figyelembe véve, van lehetőség a futamidő hosszabbítására. A bérbeadó alapvetően érdekelt a bérlet hosszabbításában, de döntését többek között befolyásolják a gépkocsi műszaki és esztétikai állapota, s a mindenkori trendek, piaci viszonyok.
 
?
Milyen költségek várhatóak a futamidő végén?
A futamidő végén a leadott jármű műszaki átvétele során megállapított nem rendeltetésszerű használatból adódó esetleges sérülések, meghibásodások javítási és pótlási költségei, illetve az esetleges túlfutási díj terheli a bérlőket.
 
?
Hogyan kell visszaszolgáltatnom az autót?
Ha a szerződés bármilyen okból megszűnik, a bérlőnek a gépkocsit a bérbeadóval előzetesen egyeztetett helyen és időpontban, tisztán, minden felszerelésével, tartozékával és dokumentációjával együtt, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban kell visszaszolgáltatnia.
 
?
Milyen szolgáltatásokat tartalmaz a bérleti díj?
Finanszírozás díja
Biztosítások
Cégautó adó/gépjárműadó
Kötelező szervizek
Kopó, forgó alkatrészek
Teljes körű gumiabroncs szolgáltatás
Flottamanagement szolgáltatás
Egyéb bérlő által igényelt szolgáltatás
 
?
Mi az az assistance-szolgáltatás?
 
?
Kiterjed-e a karbantartás a gumik időszakos cseréjére, tárolására, illetve hány gumiabroncsot kalkulálnak a konstrukcióba?
A karbantartás kiterjed a gumiabroncsok cseréjére, sőt a szakszerű tárolásra is, valamint tartalmazza a gumiabroncsok biztosításának költségét is. A gumiabroncsok mennyiségét a futásteljesítmény és a futamidő alapján kalkuláljuk, figyelembe véve többek között a használat módját, s a meghajtást.
 
?
Mi történik, ha a kalkuláltnál több gumiabroncsot használok el a gépjárművön?
A szezonális átállások alkalmával minden esetben elvégezzük a gumiabroncsok állapotfelmérését, jelezzük a szükséges beszerzési igényt a bérlőnek, s a szerződését külön díj felszámítása nélkül módosítjuk, megvásároljuk és felszereltetjük az új abroncsokat.
 
?
Melyik szervizbe vihetem az autót?
A flottamanager kollégáink koordinálják a gépjárművek karbantartását, szervizelését. Igyekszünk optimalizálni, a bérlő használatához igazítani a beavatkozásokat mind időben, mind területileg. A munkálatok elvégzésére minden esetben a Mobil Credit szerződött partnereinél, a flottakezelő megrendelése, engedélye alapján kerülhet sor.
 
?
Mikor kell a kárt bejelenteni?
A káreseményt a bekövetkezésekor, de az eseményt követő lehető legrövidebb időn belül (24 óra) jelezni kell a flottakezelőnek. Célszerű azonban már a baleset helyszínéről felvenni a kapcsolatot kollegáinkkal, akik gyakorlottan segítik, gördülékenyebbé teszik a helyszíni folyamatokat. (fotók, rendőri intézkedés szükségessége, nyilatkozatok tartalma, sérült gépkocsi elszállítása, csere kocsi biztosítása, stb.)
 
?
Milyen módon történik a havi díj rendezése?
A számláink esedékessége minden hónap elseje, amely átutalással, illetve a jogszabályi követelményeknek megfelelően készpénzben is teljesíthető.
 
?
Változik-e a futamidő során a havi díjam?
A bérleti díjak a 3 havi BUBOR, mint referencia kamatláb figyelembevételével kerülnek meghatározásra, s így bérleti díjak a 3 havi BUBOR változásának mértékéig módosulnak. Természetesen ez csökkenést is jelenthet, mint azt az elmúlt években megtapasztalhatták ügyfeleink.
 
?
Bruttó és nettó díjat is látok a termékeknél, melyiket nézzem?
A bérleti díj minden esetben bruttó összeg, míg a továbbszámlázott biztosítási díjak nem tartalmaznak ÁFA-t.
 
?
Lesz-e a futamidő során felmerülő külön díj vagy költség?
A szerződésünk nem tartalmaz rejtett költségeket. A garanciális védettség alatt, s természetesen rendeltetésszerű használat mellett nem kell számítani váratlan költségekre.
 
?
Hogyan és mikor érhetem el a Mobil Credit-et telefonon?
 
?
Induló vállalkozásomhoz szeretnék autót vásárolni.
Egy szerződéses kapcsolat létrehozásához minősíthető múlttal kell rendelkezni. Induló vállalkozás esetében nincs lehetőség a gazdálkodás mutatóinak elemzésére, így vizsgálható adatok nélkül döntést sem lehet hozni. Ilyen esetben működhet a kezesség intézménye, ahol a kezes bonitásától függően jöhet létre a bérleti jogviszony.
 
?
Miket kell beszereznem a szerződéskötéshez?
Aláírási címpéldány, az aláíró személyes okmányainak másolata (személyi igazolvány, lakcímkártya, jogosítvány), folyó évi főkönyvi kivonat, utolsó lezárt év mérlegbeszámolója.
 
?
Hogyan zajlik a folyamat?
Ajánlat kérés
Ajánlat elfogadása
Megrendelő aláírása
Gépkocsi megrendelés
Forgalomba helyezés
Gépkocsi átadása
 
?
Mikor kapom meg az autót?
A forgalomba helyezést követően azonnal átadható a gépkocsi, természetesen a bérleti szerződés aláírása szükséges.
 
?
Van-e felmerülő költség a gépjármű átvételekor?
A forgalomba helyezés költségét a bérlő kérésének megfelelően beleépítjük a havi díjakba, vagy külön kiszámlázzuk.
 
?
Milyen futamidőre bérelhetek?
A leggyakrabban választott futamidő 24-60 hónap.
 
?
Van-e az autóban GPS nyomkövető?
Alapesetben nincs, de természetesen kérésre megvalósítható a szolgáltatás.
 
?
Szeretnék személyesen beszélgetni az ajánlatról.
Szeretettel várjuk irodánkban, vagy egyeztetés alapján kollégáink felkeresik Önt személyesen.
 
?
Átadáskor a gépjárműben mennyi üzemanyag lesz?
A szállítótól újonnan átvett járművek esetében néhány liter, ami elégséges az első töltőállomás eléréséhez. Kérésre megtankoljuk az autót.
 
?
Kinél van a törzskönyv?
A teljes futamidő alatt a Mobil Credit Kft. birtokában, vagy a finanszírozó banknál van.
 
?
Meddig kell fizetnem a havi díjat, ha az autót ellopják vagy totálkáros lesz?
Mindaddig fennáll a díjfizetési kötelezettség, amíg totálkár esetén a biztosító, míg lopás esetén a rendőrség határozata meg nem érkezik.
 
?
Jár-e csereautó, amíg a gépkocsit szervizelik?
A kötelező szervizek néhány órát vesznek igénybe, erre az időszakra az alapszolgáltatás nem terjed ki csereautó biztosítására. Amennyiben nem tudja nélkülözni a gépkocsit, ajánlott a cseregépkocsi modul igénybevétele, ami minimális havi térítés ellenében biztosítja a folyamatos használatot, függetlenül attól, milyen okból került sor a cseregépkocsi igénylésére.
 
?
Miért tart olyan sokáig a kárrendezési folyamat?
A kárrendezés egy egymásra épülő, szigorúan egymást követő mozzanatok sorozata, aminek a végén a biztosító helytáll, kifizeti a károsodott gépkocsi javítási költségeit, illetve annak meghatározott részét. Ebből következően a biztosító nagyon alapos, minden körülményt megvizsgál --- hiszen valahol ellenérdekelt ---, s csak akkor teljesít, ha az üzletszabályzatában meghatározottak szerint erre kötelezett. A gépjármű kárbejelentés után a biztosító először elvégzi a fedezet ellenőrzését (casco és GKFB esetén egyaránt), felelősségi kár esetén pedig azt vizsgálja meg, hogy a mindenkori károkozónak van-e érvényes (kockázatban álló, illetve díjjal rendezett) kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása a károkozó járműre. Ha a biztosítási fedezet rendben van, akkor a biztosító kárszakértője két munkanapon belül felveszi a kapcsolatot a kárt szenvedett károsulttal, vagy már egyenesen a javítóval. A gépjármű kárbejelentést követő kárfelvétel során a kárszakértő az összes sérülést rögzíti a kárfelvételi jegyzőkönyv kitöltésével. Eközben elkezdi a jogalap kivizsgálását is, azaz összeveti a sérüléseket a gépjármű kárbejelentésben szereplő körülményekkel. A sérülések kárfelvételi jegyzőkönyvben történő rögzítése, után számításokat is végez. A kárszakértő kárfelmérése és kalkulációja után a biztosítótársaság ellenőrzi, hogy a gépjármű gazdaságosan javítható-e. Amennyiben a gépjármű gazdaságosan javítható, elkezdődhet a gépjármű javítása. A biztosító az elkészült gépkocsit esetenként megszemlézi, ellenőrzi, hogy az általa meghatározottak szerint történt-e a helyreállítás, ki lettek-e cserélve az elemek, illetve beépítésre kerültek-e a kárfelvételi jegyzőkönyvben meghatározott alkatrészek, tartozékok. Az autó kárrendezése a károsult választásának megfelelően történhet a biztosítótársaság kalkulációja alapján, vagy javítási számla alapján. Fontos tudnunk, hogy a kártérítés meghatározásakor csak azokat az autó sérüléseket veszi figyelembe a biztosító, amelyek a kárfelvételi jegyzőkönyvön rögzítésre kerültek. Ha a javítás során derül ki, hogy van olyan sérülés, ami nem szerepel a gépjármű kárfelvételi jegyzőkönyvön, akkor haladéktalanul pótszemlét kell kérni. Amikor az derül ki a kárszakértő kalkulációjából, hogy a gépjármű gazdaságosan nem javítható, akkor úgynevezett totálkár rendezésre kerül sor (az autó totálkáros). Ez az eset a gazdasági totálkár. A kártérítési összeget csak a tulajdonosnak vagy az általa szabályosan meghatalmazott személynek, javítónak fizetik ki. Ha a gépjárművet tulajdonjog korlátozás terheli, akkor a finanszírozó banktól, lízingcégtől egy, a kártérítés felvételére szóló engedményező nyilatkozatot kell beszerezni. Ezeket a lépcsőket végig kell járni ahhoz, hogy a gépkocsit újra termelésbe állíthassuk. Természetesen a flottakezelők számára a helyreállítás a legfontosabb, ezért --- gyorsítva a folyamatokat --- az adminisztráció legtöbbször csak követi a javítást.
 

 

Tetejére